Historie

VV Rottevalle is opgericht op 23 mei 1973 en is in haar meer dan veertigjarig bestaan een niet meer weg te denken vereniging  in Rottevalle en wijde omgeving.  Het eerste elftal- het vlaggenschip- speelt inmiddels al enkele jaren in de derde klasse van het zaterdagvoetbal en kan trots zijn op de progressie die de afgelopen jaren geboekt is. Het ledenaantal is inmiddels 270 en dat betekent dat Rottevalle  vijf seniorenelftallen op de been kan brengen. Naast de senioren zijn er drie juniorenelftallen, vijf pupillenteams en een dameselftal. Rottevalle heeft een mooi voetbalcomplex ‘It Hagehiem’ , waar het de beschikking heeft over een kunstgrasveld en een gewoon grasveld. Rottevalle heeft goede trainingsfaciliteiten voor jong en oud. Naast het doel om sportief goed te presteren hecht VV Rottevalle aan saamhorigheid, clubgevoel, sportiviteit en respect voor iedereen. Sfeer en gezelligheid dragen bij in het geheel van de vereniging.  Er is een ontspanningscommissie die tal van activiteiten op touw zet waaronder de jaarlijkse familiedag en activiteiten voor de jeugd.

De actieve club van 100 zorgt eveneens voor de nodige ondersteuning van de voetbalvereniging Rottevalle.

Kortom VV Rottevalle is een actieve en levendige vereniging, waar iedereen welkom is en het goed toeven is op en rond het veld.