Alcohol beleid NIX18

nix18

Leeftijdsgrens verkoop alcohol 18 jaar. Wat betekent dit?

Het bestuur wil voorkomen dat kantinemedewerkers zich als ‘politieagenten’ moeten opstellen. Wij verwachten van iedereen bij onze vereniging dat de kantinebezoekers ZELF deze verantwoordelijkheid nemen.
Help ons en vooral je collega kantinemedewerkers, zodat zij en wij geen onplezierige besluiten moeten nemen.

Het wetsvoorstel om de leeftijd voor de verkoop van zwak-alcoholische drank te verhogen naar 18 jaar is aangenomen en op 1 januari 2014 ingegaan. Dat betekent dat er vanaf die datum geen alcoholische drank verkocht mag worden aan jongeren onder de 18. Dat geldt dus ook in de kantine van VV Rottevalle.

Jongeren onder de 18 jaar die drank in hun bezit hebben, zijn strafbaar! Het is heel gemakkelijk om als ouder of als 18 jarige een biertje te bestellen voor een jeugdlid van 16 of 17 jaar. Wees je er van bewust dat als we gecontroleerd worden de boete voor de vereniging minimaal € 1.360,00 is. Dat wilt u/wil jij toch niet op je geweten hebben?

Wij kunnen toch op u/jullie rekenen?

Bestuur VV Rottevalle

N.B. In de wet is één uitzondering gemaakt: Horecamedewerkers van 16 en 17 (werken in de horeca mag vanaf je 16e) mogen wel alcohol verkopen, maar het zelf niet nuttigen.