Derde overwinning voor Rottevalle op rij!

Nog nooit wist Harkema-Opeinde van Rottevalle te winnen en ook zaterdagmiddag bleef de ongeslagen status voor Rottevalle in stand. In Harkema Opeinde werd het na een echte derby met weinig verheffend spel een terechte en duidelijke 1-4 overwinning voor de gasten.

Zoals verwacht begon de thuisclub energiek aan de wedstrijd en zocht het naar mogelijkheden en leek Rottevalle nog zoekende. De eerste schermutselingen leverden voor Harkema Opeinde niet het gewenste resultaat en Rottevalle kon gaan combineren en was veelvuldig op de helft van de tegenstander te vinden. Het tempo lag echter iets te laag en in kansrijke situaties werden de verkeerde keuzes gemaakt. En hoewel er nauwelijks dreiging uitging van het spel van de thuisclub bleef het opletten geblazen. Zo ging laatste man Fokko v.d. Veer mee naar voren en toen het een-tweetje mislukte kon de aanvaller van Harkema Opeinde recht op het doel af. Gelukkig was het doelman Robert de Jong die door zijn lengte de stiftbal kon pakken.  In de 14e minuut ging het dan toch mis toen Jordy Veenstra de verdedigers van Rottevalle in de luren legde, doelman Robert de Jong omspeelde en de bal na wat gefrommel in het doel kon worden gewerkt. Zo had Rottevalle het zichzelf weer moeilijk gemaakt en moest het de schade repareren. Na een korte periode dat het even van slag was kwam dan toch de ommekeer. Rottevalle kreeg een paar hoekschoppen en in de 36e minuut kon Gjalt Nijboer met enig fortuin via de achterkant van zijn rug de gelijkmaker op het bord zetten.  In de  42ste minuut was hij na een corner opnieuw trefzeker en nu was het een goed geplaatste kopbal. Zo kon Rottevalle met een 1-2 ruststand aan de thee, in de wetenschap dat het vanmiddag niet hoefde te verliezen.

Harkema Opeinde kwam gebrand uit de kleedkamer en Rottevalle liet zich de eerste vijf minuten terugdringen en had niet te klagen dat de voorsprong intact bleef.  Na deze storm overleefd te hebben ontspon zich een wedstrijd waarin weinig goed voetbal te ontwaren was. Beide elftallen wilden wel, maar aanvaardbare aanvallen waren schaars. Voor het elftal van Marco v.d. Veen was het zaak met een doelpunt de marge op twee te brengen. In de 78ste minuut werd dan dit bevrijdende doelpunt gescoord en het was de mooiste treffer van de middag. Rottevalle kreeg een vrije trap op een plek die voor Steffen Schra gemaakt is. Hij krulde de bal fraai in de bovenhoek en gaf de Harkemaster doelman geen schijn van kans. Eenmaal had Rottevalle niet over geluk te klagen toen de aanvaller van Harkema Opeinde met een leeg doel voor zich op de paal schoot.  Rottevalle had de score al snel kunnen uitbreiden naar 1-4 en 1-5 maar Jurjen Geertsma en Liekele Kamminga hadden iets te veel tijd nodig. De 1-4 kwam er nog wel, ook omdat het bij Harkema Opeinde achterin volkomen open lag. Jelle Geertsma zorgde met zijn doelpunt voor de einduitslag waarmee Rottevalle mee blijft doen in de bovenste regionen van de ranglijst.

Conclusie: Tevredenheid over de einduitslag, maar nog niet content over het vertoonde spel!

Volgende week is het beker en inhaalprogramma en is Rottevalle vrij. Donderdagavond speelt het op eigen veld een oefenwedstrijd tegen FC Grootegast

Over twee weken hervat Rottevalle de competitie met een thuiswedstrijd tegen Dokkum. Aanvang 14.30