Rottevalle in tweede helft langs Anjum

Zowel Rottevalle als Anjum hadden de afgelopen weken de smaak te pakken. Voor beide elftallen twee prima overwinningen op rij met klinkende cijfers. Anjum is op zoek naar de veilige middenmoot en Rottevalle wil mee blijven strijden voor een nacompetitieplek. Op voorhand dus een mooi affiche voor dit duel, met ook de wetenschap dat er altijd gescoord wordt.

De schuin over het veld staande wind gaf Anjum in het eerste deel vleugels en de strakke passes bereikten de aanvallers. Het gaf de gasten een paar goede mogelijkheden, die echter – gelukkig voor de gastheren- niet benut werden. De windvlagen hadden hun invloed op het spel van beide teams en vooral Anjum ondervond dat de lange bal niet het juiste wapen was. Rottevalle was nu weliswaar iets sterker, maar tot grootse daden kwam het niet. Een drietal goede aanvallen leverden niet het gewenste resultaat. Jorrit Hoekstra schoot over, een kopbal van Jurjen Geertsma ging voorlangs en Steffen Schra zag zijn te zachte schot van de doellijn gehaald. Net voor de thee werd er aan de kant al gejuicht voor deze laatste actie, maar het bleef dus bij 0-0 en dat was toch wel verwonderlijk. Al met al een niet al te spectaculaire eerste helft.

Na de onderbreking vielen dan de verwachte doelpunten en het elftal van Marco v.d. Veen trok de overwinning naar zich toe. Het speelde een van zijn betere, misschien wel beste tweede helften. Er werd goed gecombineerd en de spelers vonden elkaar gemakkelijk. Rottevalle stelde de Anjumer doelman na vlot uitgevoerde aanvallen op de proef. Venijnige schoten van Steffen Schra wist hij nog vakkundig te pareren, al ging dat ten koste van een aantal hoekschoppen.  Het waren de hoekschoppen die de “Kolkenfjildbewoners” deze middag de das omdeden. In de 56ste en 71ste minuut vond Gjalt Nijboer op vrijwel identieke wijze het net. De Anjumverdediging slaagde er niet in de bal weg te werken en de linksback van Rottevalle stond op de juiste plek om van dichtbij af te ronden.

Anjum wilde het wel rechtzetten, maar moest toezien hoe Rottevalle verreweg de beste mogelijkheden kreeg. Zeker de indraaiende voorzetten van Steffen Schra leverden gevaar op, waarbij Arjen Bruinsma en Arjan de Haan de 3-0 binnen bereik hadden

Tweemaal moest Rottevalle nog even de adem inhouden bij tegenstoten van Anjum. Robert de Jong was bij een afstandsschot op zijn post en de vrijstaande Johan Sipma schoot over.

Het laatste woord deze middag was aan Steffen Schra, die met een welgemikt schot voor de eindstand tekende. Rottevalle blijft door dit resultaat mee doen voor de bovenste plekken op de ranglijst en heeft door het verlies van Dokkum een gaatje geslagen naar de middenmoot. In de periodestand staat Rottevalle mee bovenaan, er liggen dus nog mooie uitdagingen

Over twee weken op 6 april wordt de competitie hervat met een uitwedstrijd tegen Ropta Boys in Oosternijkerk aanvang  14.30

Jesse Loonstra speler van de JO11 was pupil van de week bij de wedstrijd Rottevalle 1 – Anjum 1