Rottevalle op eigen veld Harkema Opeinde de baas

Voor de thuisclub was het zaak de punten in eigen huis te houden na het verlies vorige week in Driesum.  Op de ranglijst is er de nodige afstand met een tegenvallend Harkema Opeinde in de   onderste regionen. Het betekent dat Rottevalle, zeker met het thuisvoordeel, als favoriet aan de wedstrijd begint. Toch zijn in deze klasse alle elftallen aan elkaar gewaagd met wekelijks verrassende uitslagen.

Deze middag werd Rottevalle al snel geholpen door de gasten toen de doelman van Harkema Opeinde de bal onnauwkeurig uittrapte. Rottevalle kon de bal eenvoudig onderscheppen en Arjan de Haan zorgde in de openingsminuut voor het doelpunt. Met recht kon er gesproken worden van een droomstart.  Aan een pikstart een vervolg geven bleek echter niet eenvoudig en Harkema Opeinde kwam steeds beter in zijn spel en dat leverde een paar kansen op. Emiel Deelstra kreeg voor Rottevalle nog een schietkans, maar zijn bal miste overtuiging en verdween over de lat. Toch zou Rottevalle in de 21ste minuut op 2-0 komen toen na een hoekschop weifelend optreden van de Harkemaster defensie afgestraft werd. Van dichtbij kon Jelle Geertsma de doelman het nakijken geven. Hoewel de wedstrijd redelijk in evenwicht was liet Rottevalle de gasten zoals dat zo mooi heet terugkomen in de wedstrijd. Doelman Robert de Jong die daarvoor nog een prachtige redding had verricht, stompte na een vrije trap de bal niet goed weg. De klutsbal in het strafschopgebied was een prooi voor Jordy Veenstra die het cadeautje gretig uitpakte. Zo was het na ruim een half uur spelen 2-1 ,een stand die tot de rust geen wijziging meer onderging. Gespeeld was de wedstrijd nog niet en na de thee nam Harkema Opeinde het initiatief. Wel nadat Rottevalle in de eerste vijf minuten levensgrote mogelijkheden kreeg na goede acties van Arjen Bruinsma. Doelman Joost Demmink van Harkema Opeinde reageerde attent en ook de daaropvolgende hoekschop leverde geen resultaat op. In de beginminuten van de tweede helft was er nog een schot dat via de binnenkant van de paal terugkwam in het veld. Het werd geen 3-1 en Rottevalle zou niet veel kansen meer krijgen in het tweede bedrijf.  Harkema Opeinde was dreigender, maar scoren lukte niet doordat de verdediging van Rottevalle goed ingreep en het vizier bij de aanvallers niet op scherp stond. Rottevalle probeerde met lange ballen zijn spitsen te bereiken en in de 77ste minuut werd Steffen Schra bereikt. Zijn welgemikte afstandsschot betekende de bevrijdende 3-1. En hoewel Harkema Opeinde nog eenmaal een grote kans kreeg werd het doel niet meer getroffen. Zo schreef het elftal van Marco v.d. Veen, zeker na een matige vertoning, drie welkome punten bij.  Rottevalle stijgt een plaatsje op de competitieladder naar plek vier.  Volgende zaterdag is er een interessante wedstrijd om mee te blijven doen voor de periode en de derde plek. Dokkum staat nu namelijk vijfde met twee verliespunten minder en zo wordt het dus een “cruciale” wedstrijd.

Volgende week gaat Rottevalle op bezoek in Dokkum tegen de gelijknamige club . Aanvang 14.30

Pieter Witteveen.

Pupil van de week bij de wedstrijd ROTTEVALLE 1 – HARKEMA OPEINDE 1 was Winston Elzinga speler van de JO11

Reacties zijn gesloten.