Rottevalle geeft niet thuis tegen Drogeham

Rottevalle had voor aanvang van het laatste thuisduel uitstekende papieren op een periodetitel. Het stond op de derde plaats en die plek is voldoende voor het gewenste nacompetitietoetje. Drogeham , op de vierde plek in de stand,  zat nog wel op het vinkentouw Het zou echter gezien het thuisvoordeel geen  problemen moeten geven. Ook het feit dat een remise niet onoverkomelijk zou zijn Na negentig minuten voetbal was de conclusie klip en klaar: Het elftal van Marco v.d. Veen gaf deze middag niet thuis. Het startte deze middag niet in zijn sterkste opstelling en dat gaf in de beginfase de gasten een paar mogelijkheden. Al na drie minuten moest Rottevalle capituleren na een perfect uitgevoerde aanval, bekroond met een fraai doelpunt. De loopacties van de gasten gericht op het centrum van de Rottevalster defensie zorgden voor gevaar. Na de eerste tien minuten vertoonde Rottevalle zich vaker op de helft van de tegenstander en dat leverde een aantal mogelijkheden op. Uit hoekschoppen en voorzetten werden de ballen te zacht ingekopt , zodat de Drogehamster doelman kon redden, een vrije trap van Liekele Kamminga verdween in de muur, schoten van Jelte de Hoek gingen naast. Een moment had de gelijkmaker kunnen en moeten opleveren toen de bal op de lat geschoten werd en Jurjen Geertsma van dichtbij over schoot. Zo werd er gerust met een 0-1 achterstand en zouden wissels in de tweede helft nog soelaas kunnen bieden. Het tij kon echter niet meer gekeerd worden, zeker toen in de 51ste minuut doelman Robert de Jong in de fout ging en mistastte. De 0-2 gaf Drogeham vleugels en Rottevalle verzandde in wanhopig aanvalsspel dat nauwelijks gevaar stichtte.

De gasten uit Drogeham roken de overwinning en bouwden met vlot uitgevoerde aanvallen en fraaie doelpunten, de voorsprong uit naar 0-6. Zelfs een eretreffer zat er deze middag voor de thuisclub niet in.

Voor de volledigheid even de doelpuntenmakers van Drogeham:  Nanne Storm (3x), Fedde Donker (2x), Jan Tabak.

Rottevalle kreeg vooral de tweede helft een lesje in voetbaleffectiviteit, maar doet desondanks- gezien de andere uitslagen deze middag- nog mee voor een periodetitel. Volgende week zal het in Kollumerzwaag beter voor de dag moeten komen wil het daarop aanspraak maken.

Volgende week zaterdag 11 mei speelt Rottevalle in Kollumerzwaag  tegen Friese Boys .Aanvang 14.30 uur

Pupil van de week bij de wedstrijd Rottevalle 1 – Drogeham 1 was Iwan Meijer speler van de JO11